Betingelser

Betingelser

Sådan handler Du med Provinsiallogen i Odense:

KØB trin-for-trin

  1. Find den ønskede vare.
  2. Kom varen i indkøbskurven ved at klikke på symbolet "Læg i kurv".
  3. Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis du ønsker at bestille flere varer.
  4. Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og fx ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette eller rette i boksen med antal. 'Opdater kurv', hvis du vil se prisen efter ændringerne.
  5. Herefter går du til kassen. Skærmbilledet hedder "Gå til kassen".
  6. På næste skærmbillede vælger du betalingsform og forsendelse.
  7. Herefter skal du indtaste kundeoplysninger og eventuel anden leveringsadresse. Klik "Forsæt".
  8. Bekræft ordre - opsamling af bestilling og en data du har indtastet.
  9. Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på "Afslut køb". Hvis du inden da forlader siden, er   
  10. købstransaktionen ikke gennemført.
  11. Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger.
  12. Såfremt din bestilling kræver yderligere informationer, vil disse blive sendt automatisk når din ordre   er ekspederet.
  13. Din ordrebekræftelse/faktura gælder i mange tilfælde som betalingsbevis.

Der tages forbehold for udsolgte varer, leverandørsvigt, opdateringsfejl, trykfejl og tastefejl samt moms- og afgiftsændringer.

Priser:
 

  1. Alle priser er i danske kroner (DKK). Såfremt der skal betales Moms af den bestilte vare vil Momsen være inkluderet i prisen. Alle priser er opgivet uden eventuel gebyr og fragtomkostninger.
  2. Betaling:
  3. Alle opgivne priser er baseret på netto kontant betaling ved hjælp af Dankort eller Bankoverførsel via netbutikkens instruktioner.
  4. Ejendomsretten til det købte forbliver hos Provinsiallogen i Odense indtil hele fakturabeløbet er betalt.
     

Annullering af ordre:
 

  1. Fortryder Du indholdet, eller ønsker Du at foretage rettelser og f. eks. ændre antallet af varer så kontakt Provinsiallogen i Odense pr. mail eller telefon.

Garanti:

  1. Hvor der fra producentens side ikke foreligger en bedre garanti, yder Provinsiallogen reklamationsret iflg. købeloven. Dette omfatter fabrikations- og materialefejl som konstateres ved normal og ikke kommerciel anvendelse.
     


Levering af varer:

  1. Leveringstiden i et tilbud kan som regel overholdes ved omgående ordreafgivelse, men er dog ikke bindende for Provinsiallogen i Odense og kan kun betragtes som vejledende.

  2. Overskridelse af leveringstiden kan ikke betragtes som annulleringsgrundlag, såfremt årsagen skyldes forhold, som Provinsiallogen i Odense ikke kan kontrollere.
  3. Leveringstiden kan forlænges i alle tilfælde af force majeure, strejke, lockout, naturkatastrofer, større skader på produktionsapparatet, havari, forlis, krigstilstande, transportforsinkelser eller andre hændelser, som Provinsiallogen i Odense. ikke kan kontrollere. Provinsiallogen i Odense. er i sådanne tilfælde berettiget til at udskyde eller annullere ordren uden at der gives køber ret til at kræve erstatning eller fremsætte krav af nogen art.
  4. Såfremt der skulle opstå situationer som vil påvirke leveringstiden er Provinsiallogen i Odense forpligtet til, straks forsinkelsen er kendt af Provinsiallogen i Odense, at videregive de relevante informationer til kunden, samt så hurtigt dette er muligt, at informere kunden om et nyt (forventet) leveringstidspunkt.
  5. Provinsiallogen i Odense sørger for levering med Post Danmark (med mindre andet angives).
  6. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder leveringstiden. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.
  7. Provinsiallogen i Odense. kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark.


Levering/ Fragt
 

  1. Alle ordrer tilstræbes pakket og afsendt hurtigst muligt (ved bankoverførelse vil det være efter betalingen er modtaget). Ved Dankort trækkes beløbet fra kundens konto ved afsendelse af de bestilte vare.
  2. Levering af varen fra Provinsiallogen i Odense anses for sket, når varen er overdraget til Post Danmark.
  3. Provinsiallogen i Odense kan ikke blive holdt ansvarlige for tab som følge af overskridelse af leveringstiden og ligeledes ikke holdes ansvarlige for fejl og forsinkelser som følge af force majeure.
  4. Der skal påregnes en leveringstid på 1-5 arbejdsdage, såfremt varen er lagervare, ellers 2-7 uger. I tilfælde af forsinket levering, bedes du kontakte Provinsiallogen i Odense og vi vil gøre vores bedste for rette op på fejlen. I tilfælde af udgåede varer, vil kunden hurtigst muligt blive underrettet herom og evt. indbetalte beløb vil straks blive tilbageført af Provinsiallogen i Odense hvis ønsket.

  5. Alle ordrer sendes med PostDanmark. Fragtprisen er fast takst på 75,-kr, men Provinsiallogen i Odense forbeholder sig retten til at ændre taksten ved større forsendelser fra Provinsiallogen i Odense og det vil fremgår på ordrebekræftelsen/fakturaen.


Reklamationsret:
 

  1. Provinsiallogen i Odense yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Provinsiallogen i Odense indenfor rimelig tid.
  2. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Provinsiallogen i Odense returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
  3. Reklamationsretten dækker ikke for slitage, direkte eller indirekte, opstået som følge af forkert betjening, brug eller ringe vedligeholdelse.
  4. Varer som er reklamationsberettigede ved varens modtagelse, skal omgående meddeles Provinsiallogen i Odense. Følgeomkostninger vedr. reklamationsberettigede varer dækkes kun, hvis der foreligger en skriftlig aftale mellem parterne.

  5. Hvis varer modtages med defekter, skal dette skrives på fragtsedlen, og fragtmanden skal underskrive at defekten er berettiget.
  6. Tag evt. digitale fotos af skaden som dokumentation overfor fragtmandsfirmaet.


Reklamation og varereturnering
 

  1. Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:  Provinsiallogen i Odense
    Albanigade 16 - 5000 Odense C - TLF: +45 66116493
  2. Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion:
 

  1. I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Provinsiallogen i Odense
  2.  har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.

 
Fragtrater

  1. For at sikre en så høj leveringssikkerhed som muligt, fremsendes alle varer fra Provinsiallogen i Odense
    med Post Danmark såfremt dette er muligt. Det betyder, at vi på hver enkelt faktura opkræver et fragtgebyr.